Bästa ridpasset NÅGONSIN med Major

 
Charmig bild på Stig. Haha! Åh, så söt han är. Lilla tungan gör bilden extra söt. Lägger bara upp bilder från när jag var i Kalmar nu. Men har så mycket fina bilder därifrån.
 
Rubriken förklarar det mesta. Det bar ju ut till Major idag. Han var lugn hela passet, så fort jag märkte det bestämde jag mig för att verkligen få ner honom i låg form idag samt fokusera på min sits. Och han fattade på en gång vad jag ville och gjorde som jag bad. Gick super fint, fast lite framåtbjudning försvann då. Ni fattar nog inte hur långsamt den hästen kan trava, herremingud. Körde lite skänkelvikningar och massa annat som han lyssnade sjukt bra på. Men så fort jag började galoppera var han framåt och travade på fint, lite taggad emellanåt och ville bara galoppera, galoppera och galoppera. Galoppen var fin och lugn, kunde faktiskt arbeta honom riktigt bra där också. Körde rätt mycket galopp och fick faktiskt ner honom lite i form där efter lite ansträning. Efter ett tag lossnade han verkligen och började arbeta och komma ner i den där låga formen som jag ville ha honom. Då behövde jag inte kämpa lika mycket för att ha kvar honom. Sen vart det lite ökad galopp i lätt sits som avslutning innan avtravning och avskrittning. Var så sjukt glad efteråt. Han fick mycket kramar, klappar och pussar. Man såg tydligt på honom hur nöjd han var över sig själv. Skönt att han har lite självförtroende i alla fall. Gulle! Riktigt mysig var han idag, också i hanteringen. Bästa, bästa, BÄSTA hästen! ♥ ♥
Önskar att jag hade haft med kameran, men pappa filmade i alla fall lite med min mobil, dock inte under den bästa delen av passet. Men alltid något.
Kommentarer
Signe Nylander

HAHAHAHAH den mest klockrena bilden på Stig någonsin. "Hej, jag heter Stig Nylander och är ganska korkad och trögfattad, tur att jag är söt!"

Kul att det går bra med Major, han är så snygg av vad jag har sett på bilder! :D <3

Datum: 2013-03-12 Klockan: 21:33:11 Blogg/hemsida: http://signenylander.blogg.se/
Ellen (alatariel)

Verkligen fin bild!

Datum: 2013-03-13 Klockan: 15:32:54 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: