Silhuetten av ett träd

 
Lite annorlunda bild på ett träd.
Idag har jag varit stallvärdinna och hjälp till på nybörjarlektionerna hela dagen. Gick väl bra förutom när jag skulle hjälpa till med Majsan. Jag lyckades tillslut locka henne med lite godis och skulle precis dra grimman över huvudet. Pang! Så slängde hon in huvudet rakt i ansiktet på mig, och det var inget försök till att få bort huvudet utan hon slog mig rakt i ansiktet. Näsblodet bara rann och rann och det gjorde så förbaskat ont. Fick gå och torka bort det på toan och när jag kom tillbaka hade dem fått hjälp med att fånga henne men sa att hon höll på och sparkades. Jag trodde inte riktigt på det, utan hon brukar ju bara lyfta lite på hovarna för att skrämma bort folk. Men jodå, det gjorde hon. Riktiga jäkla sparkar var det, har aldrig varit med om att en häst har sparkat mot en på det sättet. Just då blev jag bara arg på henne, röt till åt henne och tillslut skärpte hon sig mer eller mindre. Och det var först efter som jag insåg hur rädd jag var. Har aldrig någonsin varit rädd tidigare när jag går in till en häst, klart att man har sunt förnuft och kan inse när det är dags att gå ut från hästen men aldrig tidigare har jag faktiskt stått inne hos en häst och varit rädd. Jag tycker ju ändå om Majsan annars, så jag hoppas verkligen inte att jag blir rädd för henne efter detta. Men just nu känns det inte som det. 
Kommentarer
Matilda

Hon hade säkert bara en dålig dag, hon har inte varit sig själv heller på senaste tiden. Hon var lite halv surig igår men idag var det värre.
Du kommer nog gå in till henne, du måste vissa henne lite vem som bestämer, som med fille :)

Datum: 2013-03-16 Klockan: 15:11:30 Blogg/hemsida: http://hastgladamatilda.blogg.se
Ellen (alatariel)

Fin bild! :)

Datum: 2013-03-16 Klockan: 16:04:10 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi
Jenny

En sak jag har undrat ett tag nu, det är i vilket format du laddar upp dina bilder i. De är ju hyfsat stora och fina, men jag fattar inte hur du kan få de mindre bilderna bredvid varandra. :O Om jag gör mina bilder (som jag vill ha bredvid varandra) större hamnar de automatiskt under varandra... Hehe fattar du vad jag menar? xD

Datum: 2013-03-16 Klockan: 16:59:48 Blogg/hemsida: http://jennylundgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: