Barbacka

 
Åh vilken härlig dag detta har varit. Satt hela eftermiddagen i skolan med Max och Samuel och har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge. Hahaha, gud vad vi skrattade alltså.
Sen red jag Fille barbacka. Det var så sjukt härligt! De hade sprunig en hel del i hagen för Fille var rätt trött och han låg ner och sov i boxen när jag kom. Vi började med lite skänkelvikningar på en liten serpentin med rätt många bågar. Han flyttade fint och var mjuk. Eftersom han var ganska seg så gick det lätt med att öka och minska samt halvhalter och vanliga halter. I galoppen blev det mycket att driva på för han var så himla trött, han blev taggad innan men så fort han faktiskt galopperade ville han helst sakta av. Så jag tog det tillfället och sakta bara av med vikten i galoppen istället och det funkade varje gång utan problem. Men han är en dröm i traven kan jag säga, WOW WOW WOW! På slutet lossnade han och gick i form i traven och skritten. Det var verkligen super härligt, har inte ridit barbacka sen i julas och jag kände faktistk en extrem skillnad på min balans. Finaste ponnyn. Förmdoligen rider jag barbacka på Tisdag också, mer om det då.
Kommentarer
Ebba LAGERSTRÖM

HAHAHA, jag skrattade också, ja!!! Det gick ju toppen för dig, Sofia <3 Fille = SANT!!!!!

Kram Ebba!!!!

Datum: 2013-05-30 Klockan: 19:34:12 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Sanna Bäckström

Men hej Sofia!
Du kanske inte minns mig men jag har prata med dig på stallet.se för lääänge sedan, hette Cacci där.
Himla fin blogg du har! :)

Datum: 2013-05-31 Klockan: 09:25:36 Blogg/hemsida: http://sannas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: