Everything's red

 
 
 
Idag åkte jag hem med Bella och efter det red jag Dilba. Hon har börjat gått på bete så hon var lite rundare om magen. Sötan. Men hon verkade glad att få röra på sig efter en helg ledigt. Först red jag fram lite. Skrittade, travade och galopperade. Wow vilken  bättre känsla jag fick i galoppen än förra gången, man måste verkligen rama in henne super mycket annars blir galoppen bara ojämn. Men jag fick verkligen in en riktigt bra känsla och den blev riktigt jämn och den blev mycket behagligare och jag kunde sjunka djupt ner i sadeln. Ramar man inte in henne studsar man som en pingisboll runt i sadeln, haha. Sen red Bella ett tag och Zandra var där och agerade tränare och gav Bella massa tips. Efter det satt jag upp igen och till största dels skrittade henne, då gav Zandra även lite tips till mig. Herregud vad seg hon var. Gick verkligen inte att få fram henne hur mycket jag än försökte. Blev bara lite skritt och trav som avslutning. Kommer dock förmodligen inte riktig rida henne lika ofta som det var tänkt från början utan nu när jag ska få börja rida Major på Tisdagar så kommer vi nog göra så att jag hjälper till lite då och då helt enkelt. Men det är ju kul ändå. Är ju ändå i stallet så ofta. Men hoppas väl på att det inte blir allt för sällan. :) 
Kommentarer
Ellen (alatariel)

Jätte snygga bilder! ^^

Datum: 2013-05-27 Klockan: 21:50:25 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi
EBBA lagerström

UNDERSTA BILDEN ÄR LJUVLIG!!!

KRAM EBBA!!!

Datum: 2013-05-28 Klockan: 07:47:13 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Signelito

cut4bieber på mellersta bilden, erkänn bara.

Datum: 2013-05-28 Klockan: 15:45:46 Blogg/hemsida: http://signes.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: