Mitt finaste hjärta

 
Idag följde Ebba med mig ut till Major, så det är hon som tagit bilden över. Det var riktigt trevligt faktiskt. Han var lika lugn som vanligt i hanteringen. Dock hade han fått ett pyttelitet sår på höger bakben. Det var verkligen så litet att det inte syndes så jag skrittade ut, och det tog inte länge innan han snubblade till. Och han brukar verkligen aldrig snubbla annars och han snubblade säkert 5 gånger. Vi konstaterade att han rörde det benet lite konstigt men det var verkligen minimala tecken så det var väldigt svårt att säga om han bara var lite stel eller så. Så jag försökte trava lite lätt först. Det var som sagt jätte svårt att se för det var minimala saker vi tyckte såg konstiga ut så Ebba föreslog att jag skulle galoppera lite. Han brukar kunna vara lite seg på första fattningen men här kände jag verkligen att han inte ville, men tillslut blev det galopp och då såg vi att det faktiskt var någonting för han rörde konstigt på det benet så jag hoppade av sen. Dock var inget svullet eller varmt, och två andra personer var och kollade på det men ingen tyckte det kändes som något farligt. Sen blev Major skodd för någon dag sedan, och då brukar han kunna röra sig lite konstigt och sen har han en tendens att kunna överreagera när han är skadad och bete sig som om det är mycket värre än vad det är. Frida rider honom imorgon så vi ska kolla så att allt är normalt då. Men det kändes inte som om han var allvarligt skadad utan han rörde sig bara lite underligt som sagt. Världens finaste, bästa häst. ♥
Kommentarer
Ebba!

Jag tyckte också det var super trevligt verkligen!!
Lite synd att du var tvungen att avbryta rid passet, men men!!
Det var så trevligt så ändå!!!

Kram Ebba!

Datum: 2013-05-05 Klockan: 14:01:09 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Ebba!

Sv: Det skulle verkligen vara jätte snällt om du ville det!!
Så får dom se honom - haha, eller man njuter ju automatiskt när man ser honom!
Så himla fin häst så det finns seriöst inte!!

Kram Ebba!

Datum: 2013-05-05 Klockan: 14:02:50 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: