Dagen slutar inte riktigt som den började

 
På bilden hade jag ridit med halsring en stund och så skulle pappa sätta på repgrimman igen och då gav han mig kameran en stund så jag tog lite bilder när jag satt på. Ni ser honom till vänster när han försöker lista ut hur repgrimman funkar. Haha. 
Det som började som en bra dag slutar sämst. Träningen till kadriljen gick spikrakt åt helvete, inte för mig kanske men allt var helt kaos, för vi red i princip utan ridlärare (hon satt på läktaren) och alla var överallt och ingenstans, ingen kunde programmet och jag vet inte ens om vi kan uppträda imorgon helt ärligt om det går som idag. Så arg. Inte på en speciell person direkt ut på det mesta. Dagen var ju redan förstörd så det gick ju inte super bra med Major heller. Inget gick ju riktigt dåligt men han var på dåligt humör. Han är ju så känslig som individ och så fast i sina rutiner så om något inte stämmer så blir han ju så. Han hade jätte svårt att slappna av och i galoppen var han verkligen super spänd. Han gick väl fint stundvis men han lossnade aldrig riktigt som han har gjort innan. Skrittade av honom för hand i ridhuset så han och jag gick löst runt lite. Känslan var verkligen inte bra och jag red verkligen allt annat än bra. Vet inte vad jag gör för fel för nu går all ridning bara så himla dåligt. Är även sjuk just nu, som alltid nu för tiden och mår inte alls bra överhuvudtaget.

Mysig morgon i stallet

 
 
 
 
Var som sagt ute hos Major för ett tag sedan, mockade och fixade med hö och massa annat. Det var ett par minusgrader kallt och det var helt frostigt överallt, det ser ut som snö på bilderna men det vara bara frost. Var ute i hagen lite hos han och hans hagkompis och tog lite bilder och det var så himla fint ljus. Fast ibland så var det lite för stark och svårt att fota i men vissa helt okej bilder blev det.

I thought it would be easy to run but my legs are broken

 
Att gå runt i skogen kan nog vara något av det bästa som finns. Få glömma allt för en liten stund och bara höra fåglarnas kvittrande i träden och sina egna steg.
Godmorgon på er i alla fall. Jag vaknade för ett tag sedan och nu ska jag snart åka ut till Major och mockar åt honom och fixar hö o.s.v. eftersom en annan tjej tar in honom åt mig då alla hästar ska in vid tre och då vill jag inte att han ska stå där i 1 och en halv timme utan mat och i en skitig box. Tänkte även ta lite bilder i hagen på honom, få lite nya fräsha bilder att lägga upp och bara säga hej. Sen ska jag iväg och rida Fille och träna på kadriljen, sen åker jag ut till Major igen och rider.

It keeps glowing

 
 
Hoppas att ni alla har haft en bättre dag än jag har haft hittils. Sov dåligt och gick tillslut hem från skolan. Mår varken bra fysiskt eller psykiskt idag men jag hoppas att det blir bättre tills imorgon. Har mycket att göra i helgen. Imorgon åker jag ut till ridskolan för att träna inför Adventshowen som jag är med på och sen åker jag och rider Major. Är med på en kadrilj och jag ska ha Fille så det ska bli riktigt kul. Sen på Söndag morgon tränar vi en gång till inför showen och sen senare vid två är det uppvisning. Så alltså bara ridning på mina två favoriter i helgen då. Ska bli väldigt kul i alla fall. 
Nu ska jag sätta mig med min milkshake jag har gjort framför ett par Harry Potter filmer.

Helt förälskad

 
 
Översta bilden är inte från igår. Och dem andra är suddiga/brusiga iPhone bilder, men det var det jag hade.
 
Okej, hästen jag pratade om i förra inlägget var en häst som heter Roxanna, men hon hade redan gått så jag blev tillfrågad om jag ville rida Irokez. Vart helt chockad, ridskolans största häst och det är ingen häst som alla får rida för att han är så känslig och så, och jag trodde inte jag var en av dem som fick det så jag svarade ja direkt. En sån där häst jag velat rida hur länge som helst.
Så jag var sjukt taggad. Och det hade jag all rätt att vara för han var verkligen min typ av häst, trots att han är väldigt stor. 175-180cm någonstans och jag är ju själv 170. Han är väldigt, väldigt känslig, pigg och extremt välriden. Passet gick bra. Min prestation var inte den bästa och när jag till en början inte kände honom så blev det ju lite otydliga signaler ibland och när han inte fattade vad han skulle göra blev han som en giraff. Och min sits var lite överallt så när den inte stämde gick ju inte han rätt heller. Men efter galoppen så vart han riktigt fin i traven stundvis, men det som gick allra bäst var galoppen. Där hade han verkligen en superfin och stadig form och han har så himla mysig galopp. Lite synd att jag inte fick samma form i traven men jag är nöjd ändå.
Han var väldigt lik Major på många sätt och jag tror att det var därför jag tyckte om honom så mycket. Irko är bara större, mer häst att rida och lite känsligare. Men annars är dem i stora drag ganska lika. Den största skillnaden är väl att Irko hade lättare att slappna av i galoppen än i traven, och får därför en finare form där medan Major har väldigt svårt att slappna av i galoppen.  Rider honom mer än gärna igen.

How could you tell me that I'm great?

 
Tack för lite höjd statistik igår. Betyder väldigt mycket när jag har varit dålig på att blogga och statstiken har legat i botten. Ridning idag då och det står dressyr på schemat. Har inte ridit på elva dagar nu, alltså förra Söndagen. Undrar om man är lite ringrostig då. Jag hoppas verkligen att jag får en speciell häst som jag har önskat, det är en häst jag har velat rida väldigt länge och om den här hästen går med på några gymnasielektioner nu på morgonen så kan inte jag rida den hästen. Så jag håller verkligen tummarna! Skriver inget mer om det, vill inte ge några falska förhoppningar i fall jag får en annan häst.

Sparks fly

 
 
Det lyser in en strimma från mitt fönster ibland, och då lyser den upp dammet i luften och det ser verkligen jätte coolt ut och jag lyckades få detta på bild och wow, vad fint det är. Var väldigt stolt över att lyckats få det på bild, haha.
Nu ska den här veckan bli bra, har mycket rolig och speciell ridning den här veckan och jag håller tummarna för att det går bra. Har ju inte ridit på en och en halv vecka nu. Ska snart ut och springa lite. Ska börja bli bättre på det för det kom jag överens med h*n jag går och pratar med en gång i veckan, vet inte om man kallar det psykolog, aja, går inte in i det här för djupt bara så här. Ska i alla fall försöka fixa ett träningsschema och verkligen ta tag i det och försöka följa det. Har inga behov av att gå ner i vikt alls, don't get me wrong. Nej, jag vill bara komma i bättre form helt enkelt. Efter det ska jag till stallet en stund, krama om goseponnyn, prata med Ebba och kanske fota när hon rider om jag hinner. 

You are a shining example of why I don't sleep at all

 
Julia får stå för bild, som för det mesta. Haha, de flesta bilder jag lägger ut just nu är porträtt eller självporträtt. Börjar nog bli lite uttjatat faktiskt. Men försöker tänka ut lite varierade inlägg just nu för jag känner verkligen att min blogg är lite små tråkig just nu. Samma sak varje inlägg helt enkelt. Ni får gärna ge lite tips i fall ni har. :)

They could shoot but that's no fun

 
En av favoriterna från igår. Julia har tagit bilden och det är alltså jag på bilden då. Marken var lerig, blöt och kall och det var förövrigt svinkallt utomhus men det var väl ändå värt besväret. Vet inte om detta kommer bli min signature-pose för den här bilden var en liten remake på denna bild. Och denna är ju ur en annan vinkel och allt så det ser ju lite annorlunda. Tycker väldigt mycket om bilden i allmähet ändå, den är ju väldigt udda men jag gillar den. 

There's a time and a place to die, but this ain't it

 
 
Äntligen har jag tagit ett par nya bilder som jag kan lägga upp på bloggen. Men kolla vilken vacker vän jag har alltså. Jag och Julia var ju och såg Catching Fire igår. OCH HERREGUD VAD SINNESSJUKT BRA DEN VAR! Har inga ord. En av de absolut bästa filmer jag sett, allt vara bara så sjukt bra gjort och det är helt sjukt hur dem kan leva upp ganska nära till boken. För det är inte lätt. Vill bara se den igen just nu. Kommer längta ihjäl till Mockingjay kommer ut.
Idag var vi i alla fall ute och fotade en sväng. Både jag och Julia stod modeller så ni får två bilder på Julia så kommer det fler bilder på mig senare. Frös verkligen till döds, det var varmt när vi gick ut och solen sken men vi var helt genomfrusna när vi kom hem. 

As the sun went down we ended up on the ground

 
Vet inte riktigt om jag kan ursäkta för bloggningen. För jag har inte haft lust eller ork att blogga eller fota just nu. Julia sov även över här över natten, så vi kollade på Skyfall och har annars pratat och skrattat mest. Hon är nog en av de få personer jag verkligen kan må riktigt, riktigt bra med i dagsläget. Nu har hon åkt hem för att jag är stallvärdinna imorgon i 6 timmar men hon kommer hit senare på dagen och så ser vi på CATCHING FIRE. Asdfghjkl, exiteeeeeeeed.
Åååååh, ni måste föresten lyssna på låten under bilden. För den är så himla fin och Vic skriver så fina texter. "Darling, you'll be okay".

I'm moving on 'cause I just want to feel for once that I belong

 
Var tvungen att leta i arkivet efter lite bilder som jag kunde redigera för att ha något att lägga ut. Hittade denna bild som egentligen inte är särskilt fin, och mitt hår. HAHAHAHA! Varför lägger jag ens ut den här, haha?
Dem senaste dagarna har jag fått höra mycket fina saker av massa olika människor, lite överallt. Och det värmer verkigen så sjukt mycket. Jag tar aldrig komplimanger för givet och är duktig på att ifrågasätta dem men det värmer VERKLIGEN. Speciellt fina saker som en person sa (face to face då) till mig tidigare idag. Jag måste börja ta tag i mig själv nu, ta vara på allt sånt här fint som folk säger. Tack och åter tack.

I wish that I could just turn back the time, start over again

 
Ännu en regnbågsbild. Tror detta är den sista från denna photoshoot. Blir nog lite tjatigt tillslut.
Har spenderat ännu en dag sjuk här hemma, men har passat på att fixa lite med headern så det blev mest bara några bilder som jag ändrade på och sen har hela bloggen fått en nu bakgrundsfärg. Lite mysigt blå, har haft den i den andra bruna nyansen så länge så ville byta lite. Nu känns det i alla fall som att bloggen ger ett lite mer ärligt intryck. Förut hade jag bara två pyttesmå bilder Fille och Major men jag ville ha det lite större eftersom min blogg faktiskt är ganska mycket hästblogg ändå. Vad tycker ni om den? Själv är jag lagom nöjd. 

Inspo

 
Eva Roemaat är min allra största inspiration inom ridsporten. Hon är så otroligt duktig, får allt att se så lugnt och enkelt ut. Detta är väl inte en av hennes typiska videos men den är väldigt simpel och visar hur duktig hon är utanför trickträning och allt sånt också. Och Shilas är så himla fin också. Älskar haflinger, dem är så himla fina.
Så här tycker jag all ridning ska se ut, oavsett vilken utrustning du rider med så tycker jag att man ska sträva efter en lugn och avslappnad häst som gillar det den gör. Tycker även denna video är ett bra exempel på att all utrustningslös ridning inte är flängigt och allt vad folk nu säger.
 
 
Ally Wilson är också en stor idol för mig. Hon rider väldigt mycket "vanlig" ridning men hon är så sjukt duktig okså när det gäller att rida utan utrustning med hennes super fina häst Callie. Denna videon är från hennes andra kanal så vill ni se lite mer seriösa och redigerade videos så kan ni klicka in på hennes riktiga youtube kanal. Så imponerande att kunna galoppera i bara halsring på ett öppet fält sådär. Det är inte alla som kan göra. Och Callie bara tar det lugnt och är väldigt avslappnad.
 
Bara två klipp då som inspirerar mig helt enkelt. Tycker ni att jag borde lägga ut fler sånna här inlägg kanske eller är det något som är helt ointressant?

If you were me you'd do the same

 
 
En fin soluppgång för några dagar sedan, det var även helt fullt av frost på marken. Idag vaknade jag inte bara upp med värk i hela högra delen av min kropp efter avramlingen igår utan även huvudvärk och illamående så jag har varit hemma från skolan idag. Mest tagit det lugnt helt enkelt. Vilat ut mig och det behövdes faktiskt. Brukar ha svårt med "lata" dagar för att jag blir så rastlös men iadg har det faktistk bara varit mysigt.

Höjden av att känna sig värdelös

Super fula printscreens från idag, men aja. Tror ni ser själva hur sinnessjukt dåligt det gick/såg ut. Trots att den understa och översta typ är det bästa jag hittade från passet.
 
Jag vill så gärna se positivt på dagens ridpass. Men det går bara inte. På framhoppningen gick det helt okej, fick inte alls samma känsla som det har varit på pass som gått riktigt bra utan det kändes mest som om jag flög runt lite hejvilt och inte red bra eller hängde med. Men när vi sen skulle hoppa bana det var då allt sprack. Hoppade första gången på lite lägre höjd och där gick det utan problem. Sen höjde hon upp till mig till en bana på 90 cm, vilket är högt för honom och då behöver han mycket mer hjälp än vad jag ger honom, hann komma över ett hinder och sen vart det tvärstopp. Jag red alldeles för dåligt och kunde inte rama in honom och drev inte på ordentligen för han hade nästan dragit iväg innan. Jag smackar alldeles för mycket och är för lite på med benen. Så jag hade super svårt att komma in i att verkligen rama in honom så, så det vart vägran på vägran på vägran på vägran på vägran på vägran. Hann komma över ett hinder sen vart det stopp igen och så fortsatte det. Efter ca. 6 vägringar så vägrade han igen och plötsligt låg jag på marken. Gjorde mig inte illa alls, ömmade lite i låret men var uppe i sadeln snabbt och hoppade sen klart det och sen hoppade jag banan igen. Blev ett stopp till men annars hoppade han det. Men helt ärligt hängde jag verkligen med sjukt dåligt över nästan alla språng på hela passet, mina ben och överliv var överallt och ingenstans. Var väldigt spänd och uppe i varv efter avramlingen och helt skakis.
Är verkligen så besviken över mig själv. Trots att jag fick beröm för att jag gjort stora framsteg i hoppningen och så vidare så kändes det verkligen så dåligt att jag bara vill gräva ner mig. Men sen att jag måste vara så jäkla överkänslig och ta allt alla andra säger så personligt gör ju att jag nu ser mycket sämre på passet.
Undrar bara vad jag ens gör här, varför jag ens får hoppa den hästen och varför jag får hoppa den höjden jag hoppar. Känner mest att jag borde hålla mig i en nybörjargrupp med 50cm kryss. Usch.
 
Bara att kämpa sig upp igen, nästa gång ska gå bättre. Det ska det verkligen!

This could be the start of something good

 
 
Lite av det dåliga kom krypande tillbaka igårkväll och jag trodde att jag skulle må super dåligt idag. Men jag vaknade upp och mådde bättre och nu har min mobil inte slutat vibrera nu av fina meddelanden på alla sätt och vis. Vanligtvis brukar jag kunna lämna min mobil i fem dygn och inte en enda notis skulle ha dykt upp, hahaha. Och bara just nu har jag 12 notiser, WHAAAT? Fick jätte fina och stöttande ord av finaste, finaste Olivia som jag saknar så sjukt mycket. Hoppas på en toppen bra hoppträning så skulle det verkligen vara ett perfekt slut på veckan.
Hoppas ni har en super bra dag ni också.

I know that we were made to break

 
Det är något med den här bilden jag verkligen gillar. Tyckte att det lyste väldigt fint just här.
Dagen kommer inte vara särskilt händelserik vad jag vet. Skulle egentligen till stallet idag men jag tror jag skippar det. Ska ju ändå på hoppträning imorgon. Är verkligen super taggad för det. Just nu ska jag fortsätta lyssna på Stay the night av Zedd ft. Hayley Williams i alla fall. Inte alls min typ av musik vanligtvis men både Hayley och Zedd är ju helt amazing så varför inte?

I've tried to escape but keep sinking

 
 
Dessa två bilder tyckte jag faktiskt om ganska mycket. Egentligen är bilderna tagna i liggande läge, alltså så ligger jag egentligen ner på dessa bilder. Men tyckte helt enkelt mer om dem så här. 
Tänkte ta lite positiva nyheter för att muntra upp min annars dystra blogg. 
Jag börjar må så himla mycket bättre nu, hela den här veckan har jag börjat känna mig som mig själv igen. Behöver inte fejka skratt och leenden längre utan det kommer mer naturligt nu. Jag mår bättre både fysiskt och psykiskt, har ju varit sjuk med EXTREM hosta nu ett tag men det har börjat gå över. Skönt att få höra också av folk att dem märker att jag mår bättre. Men jag vet att det kommer dalar också och sånt här tar tid. Men jag njuter av det just nu. 

Maybe you can't handle yourself

 
Himlen sedd från vårt hus för några dagar sedan. Månen var så fin också då så var tvungen att knäppa en bild.
På hoppningen idag fick jag Fille idag och vet inte riktigt hur jag ska utvärdera. Han hade ett jätte fint sug mot hindrerna och var riktigt pigg. Hoppade allt utan problem och hoppade fint, blev det sista hindret som blev lite knasigt när han kom in fel men han hoppade ju. Men jag vet inte riktigt, tycker att det är så rörigt på lektionshoppningar helt enkelt och det känns helt enkelt lite flängigt och hastigt alltihop. Känns mycket bättre när det är hoppkurs, bättre ordning och vi får hoppa lite mera. Hoppas på att vi får samma fart på Fille på Söndag istället och att vi får hoppa en roligare övning och att det känns bättre. Men som sagt, det gick verkligen inte dåligt utan det gick helt okej. 

Ibland kommer det regnbågar på besök i mitt rum

 
 
Det lyste in sådär super fint in på min spegel så det blev en riktigt cool regnbåge, så hann ta lite bilder innan den försvann. Så har en del andra bilder att visa sen. Så det kommer ett par fler bilder senare. Imorgon taggar jag hopplektion, har önskat Fille så jag hoppas på att jag får rida honom. Små hoppa lite och sen är det hoppkurs på Söndag också. 

Svämmar över av glädje

 
Wow, wow, wow. Vart ska jag ens börja? Ord kan inte beskriva hur bra det gick idag. Helt klart det bästa passet någonsin med Major. 
Red alldeles själv i ridhuset, ingen som tittade på alls utan bara jag och han helt själva. Bestämde mig tillslut för att rida i repgrimman. Det är sällan jag säger detta men idag red jag faktiskt bra och han var riktigt, riktigt duktig och super glad och positiv till allt. Han var känslig och lyhörd på alla hjälper och det är så roligt att se skillnad och att han faktiskt har blivit mycket mer lyhörd på vikt och ben nu. Jag menar jag svänger eller stannar knappt med repgrimman längre. Redan när jag travade fram och han började få upp tempot lite så kunde han trampa in bakbenen under sig och sänkte sig neråt och känslan var verkligen helt amazing. Galoppen har han ju lite svårare att slappna av i med jag började med lite ökad galopp, det uppskattades. Sen gick han fint i galoppen stundvis också. Efter att jag hade galopperat så gick han verkligen super bra i traven, körde mycket volter, bytte varv ganska mycket, övergångar och lite allt möjligt. Wow vad den hästen kan gå fint alltså. Satt verkligen bara och öste beröm över honom. Galopperade även lite till sen och gjorde två stycken galoppombyten, ena gången vart det även en liten glädjebock efteråt. Travade av med varierad längd på tyglarna och då gick han ännu finare och hade en riktigt bra framåtbjudning. Skrittade sen av med halsring i slutet och bara satt och log. Så sjukt nöjd så det finns inte. Åh.

Toppen privatlektion och en toppen dag

 
Hittade denna bild som Matilda tog på mig och Fille för ett bra tag sen. Tyckte faktiskt den var rätt mysig med klara färger och soligt väder. Har haft en bra dag faktiskt för en gångs skull, trots att jag sov hemskt dåligt och att min hals har svullnat upp för att jag har hostat så mycket. Men jag har fått en del saker fixat idag som har lättat en hel del tyngder som suttit och gjort att jag har fått ångest.
Privatlektionen med Fille gick i alla fall super bra. Kändes verkligen helt grymt bra och det var så kul att verkligen få beröm när det faktiskt gick bra. Han var verkligen sådär super mysig idag, både i boxen och ridningen. Det var mycket ställning som gällde idag så mycket volter, stora och små, serpentiner och åttor och sådär. Sånt som behövs för att Fille ska kunna lossna och mjukna. I galoppen körde vi mycket ökat runt hela fyrkantspåret i lätt sits och det hjälpte mycket så han blev riktigt fin sen. Kunde sänka sig fint neråt och mjuknade. Fick mycket super bra tips som jag verkligen måste börja tänka på. Största problemet är att jag är lite för försiktig och det är väl inget dåligt direkt med en lite känsligare häst som har lättare att arbeta själv men det är ju inte Fille direkt. Men idag kändes det riktigt bra i alla fall och det var kul att hon faktiskt kunde se skillnad på min sits och tyckte jag hade bättre inverkan trots att det inte var så lång tid sen sist. Riktigt kul var det i alla fall.
 
UDATE: Insåg precis att jag har varit skötare på Fille nu i över ett år. Wow. Känns som igår som min lillasyster letade efter lediga sköthästar och Filles namn ropades upp och jag bestämde mig för att bli skötare på honom tre dagar i veckan. Och det är extremt stor skillnad från då. Faktiskt var det imorgon två månader sen det var ett år sedan.

Won't come any closer

 
 
Herr och fru and och världens finaste vän får stå för bilderna. Idag ska tidigt från skolan och sen till stallet och rida privatlektion för Helene på Fille. Jätte taggad för det. Det är som betalning för att jag gjorde ett fotojobb för ridskolan, så vi bestämde att jag fick en privatlektion istället. Har ridit privatlektion på Fille för Helene en annan gång och då gick det verkligen SUPER bra, då var det dock inte helt själv utan Frida var med också men denna gången är det bara jag. Hoppas verkligen att det går bra, förra passet med Fille gick ju allt annat än bra och vi har haft det lite dåligt i dressyren nu. Har även hoppkurs på Söndag på Fille och är väldigt taggad för det med. Och sen rider jag Major imorgon och sen är det lektionshoppning på Torsdag. Känns som en rätt bra vecka. Hoppas att alla ni andra också får en riktigt bra vecka. ♥

We don't talk about the past

 
 
 
Var ute lite och fotade förut. Eller mest gick jag runt så det blev inte så många bilder men här är tre av dem, de två första är faktiskt fotade genom vattenpölar. Rätt coolt ändå. 
Blev väldigt glad när det hade trillat in lite kommentarer igen. Riktigt kul faktiskt. Blev verkligen på så mycket bättre humör. För ni vet verkligen inte hur mycket tid jag faktiskt la ner på den där videon, både förarbetet och sen när vi väl filmade och sen så tog den lång tid att redigera också så det kändes ju lite trist annars att inte få någon respons alls på den. Men riktigt kul att folk faktiskt lärt sig något och tyckte om den. Blir verkligen super glad. Aja, nu måste jag iväg på släktträff eftersom det är farsdag idag. Hoppas ni har det bra!

Ganska tomt

 
Just nu känns huset ganska tomt. Tintin har åkt hem nu efter två veckor. Känns verkligen helt sjukt konstigt. Sen har Julia även sovit över här och hon har också åkt hem nu så det gör ju att det känns ännu mer tomt. Vi fotade i alla fall pytte lite så bilden här över är från idag.
 
Kommentarerna verkligen har DÖTT nu senaste dagarna. Helt sjukt, har inte fått en enda liten ynka kommentar på flera dagar nu. Lite tråkigt, var också taggad för att höra vad ni tyckte om videon (två inlägg innan då) men ingen respons på det heller. Det gör ju hela bloggandes lite trist, att känna att man nästan inte skriver till någon.

I'm scared to get close and I hate being alone

 
 
 
 
 
Lite fler av dessa bilder. Är faktiskt lite små missnöjd för dem såg mycket bättre ut i kameran helt enkelt. 

Att rida sin häst i halsring

 
Jag vill bara förtydliga att jag är så långt ifrån ett proffs man kan komma, detta är första gången någonsin jag gör detta med en häst och jag har själv inte ridit särskilt länge heller, jag har ridit i inte mycket mer än tre år så jag har inte jätte mycket erfarenhet själv. Detta är 6:e gången jag rider Major i halsring och han är inte min egen häst så det är ju inget som någon av oss är super vana vid.
Just den här dagen som detta filmades in hade det regnat väldigt mycket så underlaget sög, haha, men vi gjorde det bästa av situationen och trots att det inte alls gick så bra och att Major vart skumpig på grund av underlaget. Så det ser inte alls ut som det har gjort tidigare gånger men det är väl mer det jag säger som är det viktiga. 
Och videon blev inte riktigt som jag hade tänkt mig då mycket jag hade tänkt innan inte riktigt kom men jag hoppas att någon kan tycka att videon är intressant ändå trots att den blev rätt simpel.
 
Tack så mycket till fina Ebba som var super snäll och hjälpte till att filma och massa annat. 

Sötaste hunden

 
Finaste Tintin. Han åker hem nu på Lördag. Det kommer bli väldigt tomt här hemma utan honom.
Var hemma från skolan igår, därav knappt någon bloggning och det märks nu i statistiken och att kommentarerna har gått och dött. Men jag ska försöka ta upp det igen med lite mer inlägg.
Igår satt jag även uppe i säkert två timmar och redigerade videon som jag och Ebba filmade förra veckan. Har inte blivit förän nu faktistk och jag är ju inte super van med iMovie så det tog lite tid men jag tror att det kommer bli grymt bra. Jag gör klart filmen i eftermiddag så förhoppningsvis kommer videon upp imorgon någongång, kul va? Det var mycket jag ville få sagt men som jag inte fick med riktigt så det är ju lite synd så det blir en ganska enkel tutorial helt enkelt.
Idag är det även ridning, markarbete så det kommer ett inlägg ikväll om det antar jag. Ingen aning om vilken häst jag får rida.

Kvällspromenad i dimman

 
 
En sen kväll för bara några dagar sedan var jag och mamma ute på kvällspromenad med Tintin och det var jätte dimmigt och det enda man såg var ljuset från lyktstolparna och mest bara massa dimma vart man än gick. Bilderna gör verkligen inte rättvisa för hur det såg ut, för dimman syns knappt här men jaja. Ni kan i alla fall smått se mamma och Tintin på båda bilderna om ni tittar noga, för på den understa syns Tintin nere i vänstra hörnet.

Reflection on how things could've been, it was worth it in the end

 
Åh, häromdagen lyste det in från mitt fönster och det reflekterades i spegeln och helt plötsligt hade jag en regnbåge på mitt golv. Försökte ta lite bilder men ljuset försvann snabbt så det blev inte många bra bilder. Aja, hoppas att jag kan få bättre bilder någon annan dag.
Har mått lite bättre idag, lyckats hålla mitt humör hyfsat uppe. Jag och Julia gick i protest mot skolmaten ut på stan och åt sushi istället, jag åt då vegetarisk sushi och det var faktiskt riktigt gott. Sen åkte jag med Frida ut när hon red Major, såg super fint ut. Men jag har mått psykiskt bättre idag och faktistk klarat en hel skoldag, sen har jag fortfarande huvudvärk och extremt halsont men det står jag ut med.
Och jag vill bara skriva det här till alla där ute som mår som mig, eller kanske sämre till och med, att (jag vet att verkligen ALLA säger det här men jaja) det blir bättre. Det känns förmodligen inte så nu och jag kändes mig verkligen värdelös och hjälplös och som om inget någonsin skulle bli bättre igår men det har försvunnit för stunden. Jag mår inte helt bra ännu, allt detta är inte över för mig men jag får hjälp och det kommer bli bättre förr eller senare, även för dig det lovar jag. Det enda du måste göra är att stå ut, för DU är stark nog, det är du. Du klarar det här. Hur jobbigt allt än är så många man bara hålla ut och det är det jag tänker göra. Det kommer vara svårt men i slutändan är det värt det.
Nog med pepptalk för idag, skulle annars kunna skriva en hel novell. Haha. Kram på er.

It's not that I don't feel the pain

 
Igår kväll vid kanske halv tio eller något så var jag, Frida och pappa ute på kvällspromenad med hunden och då ser jag något jätte fint inte så långt från vårat hus så jag springer in och hämtar kameran och fotar en massa bilder. Detta är nog favoriten av alla bilder jag tog då. Många visade sig var väldigt oskarpa och det är klart, de är tagna när det är helt bäcksvart utomhus så det tog ett tag innan inställningarna blev rätt. I alla fall för er som undrar var det alltså en buske som var full med massa vattendroppar, då det regnade när jag gick ut, och de var precis framför en lyktstolpe så det lyste upp det hela.
Idag är jag förövrigt hemma och mår dåligt, åkte hem efter bara någon timme i skolan så jag ska lägga mig och titta på Harry Potter och äta någonting, som vanligt då. Haha. Men det positiva är att jag mår psykiskt bättre än igår, var helt nere igår men idag mår jag mer fysiskt dåligt istället. Dem bytte roller över natten.

Arg och besviken

 
Bilden tog jag hemma hos Julia genom en fönsterruta med massa imma på så det blev faktistk rätt coola bilder. 
Så sjukt arg efter dagens ridpass verkligen. Sista skötarridningen för terminen så då skulle vi göra något "kul", så vi hade lekar och då var det först stafett. ALLT var kaos. Det gick okej när vi travade fram men annars gick det skit. Vi var alldeles för många i gruppen och fick typ inte ens plats när vi skulle göra lekarna, vi var nästan dubbelt så många som i gruppen innan så jag fattar inte hur de kunde dela in 6 personer i en grupp och 10 i en annan, hela gruppen var jätte ojämnt indelad (alltså nivå mässigt då). Alla hästar blev stressade och det var sjukt rörigt för vi red i självständigt så många var i vägen. Fille var helt galet pigg och var överallt och ingenstans verkligen och stegrade (inte högt utan reste sig ett par gånger) och höll på och allt var verkligen helt kaos. Sen red jag hemskt också. Sjukt sur och besviken över att få två skitpass på rad. Usch. 

Sämsta ridpasset någonsin

 
Hade det jätte trevligt hos Julia, trots att jag egentligen inte mådde jätte bra men det var kul. Så tack till Julia, Clara, Molly, Tess, Bella, Lina, Max och Samuel som var med.
Fick rida Franz idag och det gick verkligen inget annat än sämst. Vill bara lägga mig i ett hörn och gråta, så dåligt gick det. Hästen var verkligen riktigt jobbig (har ridit honom förut och han brukar inte vara så här), inget funkade och jag red som ett as rent ut sagt. Nog aldrig ridit så sjukt dåligt i hela mitt liv, usch usch usch. Finns nog inget positivt att säga om ridpasset helt ärligt. Skäms verkligen. Hela ridpasset var kaos runt omkring också.

Fler bilder på mig och Major

 
 
 
 
Fotade av Ebba. Fritt fram för henne att ta dem om hon vill.

Why can't things ever change?

 
 
 
Tror dessa är dem tre sista bilderna från den här photoshooten. För tillfället i alla fall, kanske hittar några fler som jag tycker om och redigerar dem också. 
Åker snart till Julia nu så vi hörs imorgon efter ridningen antar jag, förmodligen rider jag någon storhäst då. Kul!