Bästa ponnyn

 
 
Finaste ponnyn skötte sig super bra idag på hoppningen. På framridningen var han sådär super mysigt pigg, han kan vara springigt pigg men idag var han bara mysig och riktigt framåt. Ni skulle sett vad han längde sig i galoppen. Han sprang undan på första hindret, inte riktigt likt honom men jag märkte att han hade vaknat på fel sida och var en annan häst i hoppningen idag. Han är annars väldigt ärlig och villig mot hinder men hade jag ridit slarvigt idag hade han sprungit undan på varenda hinder om man säger så. Han sprang undan en annan gång också, på hindret på bilden då precis innan. Men när han väl hoppade det måste jag säga att känslan var helt wow, han hoppade super fint. Men annars hoppade han allt jätte fint. Vi hoppade även ett smalhinder två gånger, en av gångerna rev han. De var med i en kortare bana på tre hinder som vi hoppade två gånger. På slutet hoppade vi en trippelbarr två gånger och han brukade tydligen ha lite svårt för men han hoppade det super fint utan problem. Så nöjd över passet, känslan var så himla mycket bättre än i Torsdags. Idag kände jag att jag skulle kunnat hoppa hur högt som helst, vilket är riktigt kul för jag kan nästan vara lite rädd för att hoppa högre. Inte när jag väl gör det men när jag tänker på så kan jag tycka det är lite läskigt. Och jag kände verkligen att det var riktigt kul och det tror jag han tyckte också. Har mycket att träna på angående min hoppsits men den har blivit bättre i alla fall, men nu ska jag hårdträna på att förbättra den för det är massa små jobbiga detaljer som jag stör mig på. Det är ju två hoppkurser kvar den här terminen och massa mer hopplektioner så jag får verkligen träna. Är faktiskt med på hoppkursen i tre dagar på höstlovet med Fille, en av dagarna är i för sig markarbete då.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: