Har kanske gjort någonting rätt med den här hästen ♥

 
iPhone bild därav att det kanske inte är fenomenal kvalité, men tyckte bilden blev rätt fin ändå. 
När Frida höll på och mockade o.s.v. i går gick jag ut i hagen och bara umgicks lite med Major och hans hagkompis Toyboy. Major kom fram och hälsade när jag kom och sen efter ett tag fick båda hästarna tokspel och bara for runt hela hagen i fyrsprångsgalopp och båda bockade och höll på. Var mysigt att se så glada hästar. Då och då stannade Major till och kollade till mig, han är nämligen väldigt försiktig och beskyddande med mig och ser till att varken han eller Toyboy kommer för nära när dem far runt, så himla gulligt. Jag sprang med lite en gång och då vart han så sjukt uppspelt och bara for upp i luften i massa stegringar och bockningar precis som innan så gör han alla stegringar och bockningar bort från mig så jag inte ska bli skadad. Söten. När dem var klara umgicks vi helt enkelt bara lite. Jag stod mest still medan dem gick runt lite och då och då kom Major fram till mig, kollade läget och ville antingen bli klappad eller så fick jag agera kli-objekt eller bara vara en axel att vila mulen på. Så himla mysigt när han verkligen vill vara nära en så. Ibland gick Major förbi mig verkligen jätte nära och först tänkte jag inte på det men tillslut gick det upp för mig att han försökte få mig att följa med dem när dem bara skrittade runt så jag följde med och gick runt lite då och ibland stannade vi till en stund. Det var verkligen super mysigt, Toyboy var ju aningen skeptisk till mig men det är ju klart, han känner ju inte mig alls men han litade på att Major kände mig helt enkelt. Längtar tills jag får rida på Tisdag nu. Att vara runt honom känns verkligen som en dröm just nu.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: