Inte för att skryta eller så

 
Den här bilden är tagen i Augusti 2012. Alltså mer än ett år sedan. Det är hemma hos Julia och det var från en gång när jag sov över hos henne. Den kvällen tittade vi på en film som heter Sharkwater och den fick mig att ändra hela mitt sätt att se på mänskligheten och djurhantering. Jag grät i dagar efteråt.
Och i mitten av September så började jag fundera på att bli vegetarian. Och plötsligt tog jag beslutet, jag blev först halv vegetarian. Åt vegetariskt hemma till en början och vanlig kost hemma. Kommer sen ihåg hur jag kom fram till mamma en dag och sa: "jag tänker inte äta kött längre, någonsin". Och här är jag, över ett år senare.
Man hör hela tiden om folk som säger att det är så svårt att vara vegetarian, men helt ärligt är det inte det. Du måste veta vad du ska få i dig sen handlar det helt enkelt bara om att vilja det så mycket att det inte stoppar dig. Det är inte så svårt som alla får det att låta om du verkligen vill det. 
Jag är stolt över mig själv att jag gjorde det valet. Jag skulle aldrig någonsin stoppa kött i min mun längre. Det är nog det bästa valet jag någonsin gjort i mitt liv. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: