Matilda & Red Bull

 
 
Titta vilka finisar jag fick nöjet att fota idag. Jag och Matilda var ju då stallvärdinnor idag, sen fick Matilda sig ett oplanerat pass med Bullen och då fotade jag henne. Det såg i alla fall väldigt, väldigt bra ut. Första bilden är ju för härlig tycker jag. Och jag måste även tillägga att Bullen inte är den lättaste hästen direkt. Har själv ridit honom, bara två gånger dock, och han är inte den enklaste hästen jag ridit. Stor, seg, extremt mycket häst att rida ihop och han är sjukt skumpig. Så det är helt otroligt hur bra Matilda kan rida honom. Så duktiga är dem! 
Imorgon är det hoppkurs för min del på Fille. Ska bli riktigt kul, har ju sett banan vi ska hoppa idag så det verkar kul.
 
Måste även dela med mig av dagens roligaste.
Vi är med och hjälper i en helt nystartad grupp där dem skulle rida för första gången och jag hjälper två tjejer som ska turas om att rida på Blackie. 
Åsa: "Hästar är stora djur, så dem går inte sönder bara för att man svänger eller stannar lite."
En av tjejerna som då sitter på Blackie till mig: "Jag tror att om man tar en lastbil och kör över deras inälvor så går dem nog sönder..."
Då vet man vad som går genom barnens tankar då. Kids these days.
Kommentarer
Matilda

Haha, höll på att garva sönder xD
Så bra rider jag inte honom, hade lite tur att han var samarbetsvillig idag, bästa Trull <3

Datum: 2013-10-19 Klockan: 21:57:26 Blogg/hemsida: http://mmatildaoolsson.blogg.se
Stella

Jätte fina bilder, du är otroligt duktig på att fota! Gillar verkligen känslan i den undre!! :)

Datum: 2013-10-19 Klockan: 22:02:07 Blogg/hemsida: http://wecandoittogether.blogg.se
eBBA LAGERSTRÖM

Så fina bilder, Matilda rider honom as bra!!!

Åh, barn är för underbara!! <3

Datum: 2013-10-20 Klockan: 08:05:20 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: