Pricken

 
 
Idag fick jag rida denna häst, Pricken heter (egentligen kallas) han. Bilderna är från i somras.
Har aldrig ridit honom förut och det har inte heller varit en häst jag jätte gärna velat rida egentligen. Passet gick sådär. Tyckte inte om hästen, han är jätte snäll att sköta om och super söt men ändå. Han var väldigt jobbig i munnen, hård som satan och bara bet sig fast och höll på och tuggade så det var helt hemskt. Han är väl lite känd som en "galen" häst, men tycker det är väldigt överdrivet. Okej, pigg och stark är han väl. Nej, tyckte mest han var jobbig och tråkig att rida. Han var dessutom väldigt spänd idag, även för att vara han så det gjorde inte saken bättre. Han bråkade mycket i galoppen i ett varv. Jag red också dessutom som en kratta så det måste sätt hemskt ut men sen på slutet när han faktiskt lossnade gick han verkligen SUPER FINT i traven. I början bara krullade han ihop sig och släppte stödet men på slutet fick jag faktiskt en fin, bra och ärlig form. Inte bara det här "ooooh, han kröker på nacken, han går i form" tjafset som alla tror är rätt. 
Vill helst inte rida honom igen och det räcker en gång. Nästa vecka är det hoppning på lektionen och sen är det hoppkurs på Söndagen. Super kul!
Kommentarer
Sanna Bäckström

Väldigt fin häst fast det inte är din favorit! ;)

Datum: 2013-10-10 Klockan: 21:23:58 Blogg/hemsida: http://sannas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: