Barbacka pass med Major

 
Loggade in till en blogg där massvis med fina kommentarer trillat in. Gör mig riktigt glad att få så mycket fina kommentarer när man haft en dålig dag och gårdag. Tack till er!
Red som sagt Major idag. Kan väl börja med det mest positiva. Jag ska först av allt säga att Major inte är en häst som brukar komma fram till än när man ska hämta honom i hagen, det har till och med hans ägare Kerstin sagt att han inte ens brukar göra när hon kommer. Men de senaste månaderna har han faktiskt börjat komma skrittande mot mig när jag kommer. Idag skulle jag hämta honom så kom han faktiskt galopperande rakt fram till mig med öronen spetsade rakt fram. Trodde inte ens det var sant. Jag blev helt varm i hjärtat och det fick mig faktiskt att känna att jag kanske har gjort någonting rätt med den hästen och att han faktiskt på något sätt tycker om mig. Får hoppas att det är så i alla fall. Till ridningen gick det okej, red barbacka med repgrimma. Han hade vaknat på fel sida idag märkte man ibland. Han var super pigg, och det händer inte allt för ofta. Han blir väldigt skumpig i avbrotten från galoppen så jag gjorde mycket avbrott och tillslut kände jag skillnad när jag faktiskt kunde sitta bra i avbrotten ändå. Men HERREMINGUD vilka bra galoppfattning han gjorde idag. Varenda fattning blev verkligen perfekt. I slutet travade jag bara av lite med halsring och då ökade han på som bara den och sökte sig neråt med huvudet och slappnade av men han är så himla svår att sitta på i sin ökade trav så idag önskade jag att jag hade haft sadel faktiskt men jag fick verkligen anstränga mig för att hänga med och vissa stunder kändes det bra ändå. Känslan på passet var inte alls bra helt ärligt, vi hade båda vaknat på fel sida men om jag tänker efter gick det rätt bra faktiskt. Han är en riktigt pärla verkligen. Han får gärna vara såhär glad och positiv flera gånger om han har lust, komma galopperande till en i hagen tackar jag inte nej till heller.
Kommentarer
Emma

Gud vad fin bild! :o

Datum: 2013-09-17 Klockan: 20:57:41 Blogg/hemsida: http://emmaer.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: