Ett perfekt pass med en perfekt häst

 
 
                         
 
Ibland är den här hästen lite för perfekt. Verkligen en på miljonen. Jag testade den nya repgrimman vi har köpt och skrittade ut en sväng och pappa fotade lite. Blev faktiskt riktigt fina bilder som ni ser. Sen red jag i ridhuset, travade mycket och satt utan stigbyglar och sen lite galopp. Efter det tog jag av repgrimman och satte på halsringen istället. Travade en bra stund då, och han var jätte lugn och lyssnade fint. Kunde stanna med bara vikt och röst de flesta gångerna. Så jag galopperade lite också, först var han hur seg som helst. Gjorde säkert tre-fyra galoppfattningar utan någon reaktion men tillslut lyckades jag få till galopp. Så det blev fyra stycken galopper i båda varven, en blev utan stigbyglar också. Litade inte helt på min balans först men jag testade och det funkade ju, han blir bara lite skumpig i avbrotten ibland. Finns knappt något negativt att säga om dagens ridpass helt ärligt. Sjukt nöjd verkligen. Pappa filmade ju så om ni skulle vilja se någon video från idag får ni säga till. 
Kommentarer
Stella

Jag vill se video! :D

Datum: 2013-09-07 Klockan: 10:58:24 Blogg/hemsida: http://wecandoittogether.blogg.se
emma

oj :) rider du bara i repgrimma?

Datum: 2013-09-14 Klockan: 15:47:39 Blogg/hemsida: http://islycka.blogg.se
Emma

Heej gud så fina bilder! Vart har du fått tag på dem reptyglarna? :)
Kram!

Datum: 2013-09-16 Klockan: 12:43:16 Blogg/hemsida: http://emmaer.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: