Woah

 
 
 
 
Hälsa hej till Melody. Ett engelskt fullblods sto på 22 år. 
Ja, vart ska jag börja? I onsdags när jag var i stallet så ville Helene, ridskolechefen, prata med mig. Hon hade hört att Major skulle pensioneras och hade då en hon kände som behövde hjälp med en häst. Så hon hade ringt och tipsat personen om mig. Alltså hela den grejen fattar jag knappt själv. Så sjukt snällt och verkligen oväntat. Idag var jag i alla fall ute och hälsade på henne. Blev ingen ridning idag utan ryktade och gick ut på en promenad. Hon var i alla fall jätte snäll och mysig, tyckte om att bli kliad. Hon är lite mer fullblod än vad Major är så lite mer nerver helt enkelt. Ska i alla fall ut och rida henne nu på tisdag istället. Blev så då det inte riktigt passade att rida idag. Hoppas i alla fall att det här kan vara början på något bra. Jag vill som sagt inte säga för mycket då jag inte vet om vi funkar ihop helt och hållet. 

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga att jag tyckte om henne. Så svårt att säga sådär första gången och har lite svårt med nya hästar. Har nog blivit lite bortskämd med Major och Fille som jag har känt så länge båda två. Så jag blir lite lost när jag ska hålla på med hästar som jag inte känner eller vet om jag litar på. Speciellt i detta fall när Melody är en sån häst som är en spegelbild av hur du själv är. 
Kommentarer
Molly

Vad fin hon är!:3 Tror ni kommer bli ett bra par bara ni får chans att lära känna varandra :)

Svar: Ja visst är hon. :) Hoppas verkligen på det.
Sofia Krantz

Datum: 2014-02-02 Klockan: 20:15:10 Blogg/hemsida: http://nordwest.blogg.se
Sanna Bäckström

Gud vad kul Sofia! Hoppas ni kommer passa bra tillsammans! :D

Datum: 2014-02-03 Klockan: 14:47:57 Blogg/hemsida: http://sannas.horseworld.se
EBBA LAGERSTRÖM

Känner igen mig om det du skrev att du känner dig lite lost med nya hästar. Känner igen mig precis då jag bara är van att hantera Betty vilket gör att jag blir nästan rädd när Cost är så himla snäll som han är. Tur att man vänjer sig ganska snabbt och hittar nya knappar hela tiden!

Hoppas verkligen att hon passar dig, skulle vara så kul :D <3

Datum: 2014-02-03 Klockan: 15:16:29 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: