Något som precis förändrade mitt sett att se på väldigt mycket

 
Seriöst. Ni MÅSTE se den här dokumentären, den må vara en timme lång men man ångrar inte en sekund av den. Ena sekunden att vilja gråta och nästa satt jag bara och log.
Jag må ha ändrat mitt sett att se på hästar sen jag började rida men den här videon fick mig att ändra det ännu mer. Hela jag skakades om av den här filmen och det fick mig att öppna ögonen något otroligt.
Och jag måste faktiskt sluta hamna i alla gamla banor jag har lärt mig inom ridningen nu. Jag är från första början sen jag började rida inlärd i det klassiska engelska ridsättet, och jag klankar på inga sätt ner på något speciellt ridsätt så länge man inte skadar hästarna som sagt, men det är inget jag innerst inne håller med om till 100% längre. Och först så tänkte jag inte på det på det här sättet, det var så jag blev tillsagd att göra och jag trodde ju det var det enda sättet att göra det på. Jag har ändrat min uppfattning om ridsporten en hel del sen jag började men jag har haft problem att agera efter mina nya åsikter. Jag har fortfarande dem åsikterna men jag är i så van vid ett annat sätta att rida/vara runt hästar att det blir lite "automatiskt". Jag kan ibland bli frustrerad när saker inte funkar på en gång, det kan jag erkänna, för jag tänker inte få mig att framstå som världens mest perfekta hästmänniska, för det är jag inte någonstans. Inte ens i närheten på långa vägar. Men nu är det inte så att jag får världens raseri utbrott och skriker o.s.v. men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Och jag kan ibland bli blind och inte inse att jag gör så mycket bara för mig själv, speciellt då när jag rider lektioner då det mest är då jag faller tillbaka i sånna vanor. Och det frustrerar mig verkligen. Det är klart att mycket jag gör har förändrats ändå, jag har ju ändå inte samma sett att se på saker längre men jag ska verkligen försöka ändra på det här nu. Nästa gång jag åker till Major blir det nog inga långa stunder uppsittande i sadel, förmodligen inte alls utan bara att umgås och ha kul med varandra, låta honom vara en häst för en gångs skull och faktiskt lyssna på honom.
Kommentarer
Molly

Såg den där för något år sedan och den är galet bra och man får sig en riktig tankeställare!
Tror jag måste ta och se om den så fort jag får tid!:)

Datum: 2014-01-07 Klockan: 14:18:34 Blogg/hemsida: http://nordwest.blogg.se
amanda

en annan dokumentär du då ska se är Buck. Den är helt otrolig! Det var faktiskt den som fick mig att ifrågasätta olika metoder (såg den för rätt länge sen) och även få lite skuldkänslor haha.. Bättre förr än senare att få sig en ögonöppnare ;)

Datum: 2014-01-07 Klockan: 20:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: