Inspirationssvacka

 
 
 
Inte särskilt sammanhängande bilder men visste inte vad jag annars skulle göra av de. Just nu är jag inne i någon form av inspirationssvacka vilket jag blir irriterad på mig själv för. För det känns ju som om nu när det är sommarlov borde jag ju ha all tid i världen men ändå finner jag mig själv knappt att ha tid för något alls. Och trots det är det knappt något som händer egentligen. Jag har ingen inspiration till att åka till stallet och det känns helt enkelt inte särskilt roligt bara. Minns i skrivande stund inte senaste gången jag var ute hos Melody helt ärligt. Har helt enkelt inte orkat med det och inte haft tid för det när jag har sommarjobbat men ska försöka åka ut igen snart. Det som har blivit tråkigt med hästar är helt enkelt bara att varenda häst jag just nu möter verkar vara helt ointresserad av mig och jag kommer helt enkelt aldrig någon vart eller får något sagt. Allt står bara still och jag finner inget roligt med att vistas i stallet och det känns helt enkelt aldrig som jag gör någonting bra om man ska kortfatta det helt. Det är klart att inspirationen tynar bort till sist då.
 
Helt ärligt vet jag bara inte vad jag tycker om allt med hästar och det känns så inspirationen bara fortsätter bli sämre. Är verkligen i en sån där svacka då man bara har lust att sluta med allt, hästarna, bloggen, fotograferingen - allt. Det jobbigaste är att inte veta om det är jag som känner för detta eller om det är någon av sjukdomarna som spökar? 
Kommentarer
Molly

Har du sett dokumentären "The path of the horse"? ( Den finns på Yt ) Den gav mig väldigt mycket inspiration och om du inte redan har sett den så tror jag att du verkligen kommer gilla den!

Svar: Japp. Har sett den och älskar den så sjukt mycket! Åh, så himla bra. :) Men tack i alla fall.
Sofia Krantz

Datum: 2014-07-03 Klockan: 09:36:08 Blogg/hemsida: http://nordwest.blogg.se
EBBA LAGERSTRÖM

Förstår hur du känner och känner ofta ungefär likadant. Jag förstår hur du tänker och så, men nästa gång du åker ut till Melody, kan inte du föreslå för henne att ni ska göra något? Föreslå en promenad t.ex. Inte att tvinga ut henne, men hon själv kanske vill att du också ska förslå lite saker ni kan göra? Istället för att bara hon ska bjuda till, jag tror att du förstår vad jag menar. För även om du förslår en promenad istället för att hon gör det, kan hon ju fortfarande tycka att det är en bra ide. Sen om hon kanske bara vill gå utanför hagen och beta, har ni ju fortfarande gjort något annat än att bara stirra på varandra typ & jag tror nog att hon skulle uppskatta det också. Kanske inte varje gång, men någon gång ibland.

Hoppas du förstod hur jag menade, och sen menade jag ju självklart inte att du ska tvinga ut henne, jag tror nog att du fattar!
Hoppas det kommer ut ur detta i alla fall, vet hur irriterande det är. <3
Kram!

Svar: Tack så hemskt mycket finaste du! Har faktiskt försökt med detta flera, flera, flera gånger men varje gång slutar det med att vi kommer ut några steg från hagen men vägrar gå någon annanstans. Det är väl mer det som blir lite trist. Men jag förstår hur du menar som sagt. <3 Och jag förstår verkligen vad du försöker få fram, jag vet att jag lätt blir att hästen ska ge ALLA förslag så jag måste ju börja föreslå saker själv också men jag har försökt det lite då och då men jag vet inte om min brist på inspiration smittar av sig för varken Melody eller Major verkar ville göra något med mig. Tror även detta egentligen beror på att jag bara umgås med hästar som är över 20 så självklart skulle jag nog egentligen behöva vara hos någon yngre och lite piggare häst.
Sofia Krantz

Datum: 2014-07-03 Klockan: 13:37:44 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Emma

Aldrig kul att känna så :( När alla ens roliga intressen känns nästan meningslösa. Men hoppas verkligen det ordnar sig snart! Du verkar vara en jättebra hästmänniska och du tar även jättefina bilder! ♥
Kram

Datum: 2014-07-03 Klockan: 22:33:21 Blogg/hemsida: http://emmaomelros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: