Hundvakt och lite tankspritt babbel

 
 
 
För er som följt bloggen ett tag är denna krabaten förmodligen inte helt okänd. Världens finaste lilla dvärgschnauzern har vi nämligen hand om i två veckor nu. Han har redan hunnit vara här i två dagar men har bara inte haft bilder att lägga upp. Idag gick vi ner till hamnen och träffade lite bekanta till mamma och Tintin tyckte det hela var väldigt mysigt i alla fall. Så jag har några dagsfärska bilder på honom nu.
 
Jag har förresten lärt mig lite saker om mig själv bara under de två dagarna han varit här. Det första är att jag märkt att jag är mycket mer kattperson än hundperson. Visst har jag vant mig nu men till en början hade jag svårt att veta hur jag skulle föra mig i hans sällskap när jag är så van vid Qastor. Det kommer mer naturligt för mig att hålla på med katter på något sätt. Jag förstår de bättre bara naturligt, för jag kan verkligen inte mer om katter än hundar men på något sätt förstår jag de bättre. Intressant egentligen att spekulera runt.
Det andra jag har märkt är hur mycket min ändrade syn på hästar har börjat smitta av sig till hantering av andra djur och andra saker. Jag är en person som har grymt mycket kontrollbehov, vilket är något jag inte är stolt över alls då det har kunnat gå ut negativt över djur, men jag har släppt på det nästan helt nu. Är fortfarande ett kontroll-freak på andra plan men med hantering av djur har det ändrats. De första gångerna vi hade hand om Tintin minns jag att jag kunde försöka få med honom så fort han stannade och luktade på något och hela tiden bara tog i kopplet för att "kontrollera" honom. Men precis som jag med Melody haft som mål när vi har varit ute på promenader att ta så lite i grimskaftet så möjligt och istället kommunicera via kroppspråk och röst, precis likadant är det med Tintin nu så är han påväg åt fel håll säger jag bara "Tintin" så stannar han och väntar på mig eller byter riktning o.s.v. Jag har även blivit mycket bättre på att lyssna på djuren och läsa av deras känslor vilket också reflekteras rätt mycket i min djurhantering. Det är något jag faktiskt är väldigt stolt över och det var roligt att komma och tänka på det nu. 
Kommentarer
Stella

Gud vad söt han är! :)
Själv är jag nog delad i din fråga du nyss fått svar på från dig själv, gillar och trivs i sällskapet från både hundar och katter men litar nog mer på hundar :)

Sv: Sent svar men det var inte så farligt med huvudet, ingen av Elins hästar som sparkade mig måste jag bara klargöra :) Man får sig verkligen en tankeställare när skadan är framme, eller nära i det här fallet för mig :)

Svar: Han är sjukt söt verkligen! :3 Och det är så svårt att veta vad man trivs bäst med för jag trivs väldigt bra med hundar också egentligen också.
Jaha, men vad bra att det gick bra i alla fall! :)
Sofia Krantz

Datum: 2014-06-21 Klockan: 22:21:28 Blogg/hemsida: http://wecandoittogether.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: