Shetland

 
Visst blir man lite avundsjuk på denna krabatens hårsvall?
 
Idag var det bara att stiga upp ur sängen klockan kvart över fem och åka iväg för jag skulle på barfotaverknings-kurs. Är väl helt okej nöjd såhär efteråt. Det positiva är ju att jag lärt mig mycket mer om just det praktiska med att verka hovar som jag aldrig gjort förut. Fick första verka en liten shettis (alltså inte den på bilden) som var väldigt lättuttråkad och efter väldigt kort tid inte längre ville lyfta på hovarna så det gick ju inte jätte smidigt alltid. Där var det mest jobb att jämna till hovarna. Efter det fick jag verka en större häst. Blev helt kär i den hästen och vi klickade verkligen direkt vilket var jätte roligt. Där var det i alla fall lite som behövdes raspas bort i tån på både fram och bakhovarna, men mest på fram. Det var roligt att själv få visitera hästens hovar och då lära sig hur man drog slutsatsen om något behövdes verkas eller inte och hur det skulle göras. Så det lärde jag mig rätt mycket om egentligen. Dock var det typ inget teoretiskt vilket jag tyckte var dåligt, visst fick jag berätta att jag hade rätt mycket grundläggande kunskap redan men det kändes som vi inte ens pratade om något om hovar innan vi skulle börja testa att verka. Så har väl en del negativt att säga också egentligen men det är väl mest för att jag är rätt kritisk bara. Ska i alla fall läsa på som tusan nu verkligen.
Kommentarer
EBBA LAGERSTRÖM

Fy så söt! <3
Vad roligt att du har lärt dig lite mera i alla fall! :)
Kram!

Datum: 2014-06-22 Klockan: 21:13:17 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: