Lycka

 
 
 
 
 
 
Åh. Världens allra och helt klart bästa häst. Hade nästan glömt hur fantastisk han är. Verkligen en på miljonen. Finns ingen som är så bra som denna häst.
Åkte som sagt ut tillsammans med Kerstin, ägaren, till Major idag. Länge sen jag mådde såhär bra. Han är så jäkla fantastisk alltså. Finns inga ord för honom. Och det var så skönt att kunna kommunicera med en häst och att vi båda förstår och känner varandra, bara kunna ställa raka frågor helt okomplicerat. I alla fall så red jag ut en runda och han var så otroligt glad. Öronen spikrakt framåt hela turen och det var så mysigt att känna att han tyckte om det. I skogen så skulle han såklart köra på de dummaste vägarna så fick nästan alltid grenar i ansiktet och vi skulle gå kors och tvärs men han var så nöjd. När vi kom ut ur skogen så travade jag ganska långa sträckor längst en väg. Efter det tog jag av repgrimman då jag knappt använde den. Travade även lite utan den och det gick bra, kändes nästan som han tänkte övergå till galopp ett tag. Och det är verkligen inte varje dag han själv föreslår galopp så det var roligt, blev dock bara trav som sagt. Har ju tidigare aldrig ridit i bara halsring på uteritt så det var härligt att få det gjort. Dock höll han inte med när jag frågade om halt när vi bara hade halsringen. Haha, han har ju svårt för halter just oavsett vilket huvudlag man har. Han var pigg och glad på hemvägen i alla fall.
 
Är i alla fall sjukt taggad för nästa vecka när vi ska ta hand om honom, trots att det bara blir fyra dagar och Frida tar honom två av dem. Jag får i alla fall spendera tid med honom, det är allt som räknas.
Kommentarer
Emma

Åh vad fiina ni är! Önskar också att jag kunde rida i bara halsring. :)

Svar: Åhhh, tack vad glad jag blir. :D Det är bara att öva så kan jag lova att det funkar.
Sofia Krantz

Datum: 2014-03-30 Klockan: 14:39:39 Blogg/hemsida: http://emmaomelros.blogg.se
Josäfin Andersson

Åh vad galet mysigt! Haha saknar att kunna rida ute i halsring på min lilla ponny, han är alldeles för galen på uteritter nu haha! Super härliga bilder :D

Svar: Ja, verkligen. ;) Himla trist att det är så men jaja, bättre att ta säkerheten i första hand i så fall kanske. Och tack!
Sofia Krantz

Datum: 2014-03-30 Klockan: 18:40:43 Blogg/hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: