KM i dressyr

 
 
Idag var det KM i dressyr på ridskolan och jag hade egentligen inte tänkt att åka dit men Frida skulle ändå åka ut så jag och kameran fick hänga med ut och jag knäppte lite bilder. Mest fotade jag Stella, på den översta bilden, och de två hästarna hon tävlade och även Matilda och Olympic, på den undre bilden. Var faktiskt kul att kolla på dressyr idag. Har ju annars rätt svårt för att se på vissa tävlingar och blir mest bara ledsen av alla gapande hästmunnar och lägger ju numera lite mera märke till hästar som visar obehag vilket det oftast brukar vara åtminstone någon häst som gör. Men idag kan jag säga att jag tyckte att de jag hann se skötte sig bra i alla fall. Såg fint ut för båda ekipagen ovan.
 
Det har varit fruktansvärt varmt hela dagen idag. Skulle ha varit ute hos Melody men hann bara komma ut i hagen och kände att det vart för jobbigt med värmen. Är EXTREMT dålig på att hantera värme. Skojar verkligen inte. Men jag såg på långt håll att Melody inte hade något intresse för mig idag, hon kollade inte ens upp när jag kom, så gjorde oss båda en tjänst och åkte hem istället. Känns dock lite trist för min inspiration till det praktiska med hästar har tynat bort. Det är mer det teoretiska jag gillar nu och vill lära mig mer om.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: