Vaniljglass med bara två ingredienser

 
Nu är min blogg inte någon matblogg eller så, trots att jag gärna lägger ut bilder på mat då och då men jag kände att jag var tvungen att dela med mig av det här receptet (och i brist på annat, haha). Såg Erikas recept hon la ut på instagram för denna "vanljglass" och hade ju de två ingridienserna hemma så testade och kan säga att det var himmelsk gott verkligen.
 
Såhär gör du denna glass:
Du behöver:
• Två mogna bananer
• Frön från en vaniljstång/någon form av vaniljpulver
Skala bananerna, skär bort om det skulle vara några bruna fläckar eller liknande. Stoppa bananerna i en plastpåse och låt den ligga i frysen några timmar. De kan också ligga över natten. 
Är bananerna väldigt frysta när du tar ut dem kan du låta dem tina lite lätt, bara så dem går att dela i mindre delar. Blanda de frysta bananerna tillsammans med vanilj i en matberedare tills det är helt slätt. Enkelt men sinnessjukt gott! ♥
Kommentarer
Signöööööö

Sofia vi måste träffas snart och göra veganmat. Jag har hittat ett recept på brownies som verkade bajsgott. Puss❤❤❤ /mogenchey99

Datum: 2014-05-07 Klockan: 16:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: