Jag tror att vi lägger ner det här för ett tag

Jag vet inte. Jag vet inte vad jag ska säga förutom att jag inte vet.
Jag har inte känt lust till bloggning den senaste tiden och varken haft några bilder eller något annat bra att dela med mig av oftast. Det blir massvis med tid som slängs bort till att sitta framför en tom sida för ett nytt inlägg men vara okapabel att skriva något. 
Och allt har gått sämre neråt i en ond spiral med bloggen, och när responsen försvinner så minskar ju även själva glädjen i det. Jag försöker inte klanka ner på någon annan, jag hade inte bloggat bättre för att jag hade haft massa som kommenterade dagligen, jag vill bara ta upp lite bidragande faktorer. Men ibland har det känns som om den tiden jag spenderar på bloggen inte ger någonting till mig längre. 

Det är jobbigt att skriva detta. En del av mig önskar att jag för en gångs skull kunde hålla igång något intresse men det här verkar bara rikta sig neråt just nu. Jag vill någonstans verkligen men det går inte. Alla intressen jag tidigare hade kan jag inte längre finna glädje i och tillsammans med mycket annat känns det meningslöst. Jag finner inte mycket med mening längre.

Jag har bara varit så konstig på senaste tiden. Jag kan verka bättre för de flesta runt omkring, jag kan skratta, le och prata normalt men jag kan på något sätt inte riktigt få ut mina andra känslor till folk, inte i kroppsspråk eller ord. 

Samtidigt mår jag inte sjukt dåligt, känner mig mest underlig och oförutsägbar. Jag klarar mig, det gör jag. Men jag är inte nöjd eller lycklig. Det vet jag inte om jag någonsin kommer vara. Och jag skiftar mellan att inte bry mig alls eller att bry mig för mycket, att hoppas på ett ljus i slutet av tunneln (som ändå aldrig kommer) eller att helt enkelt lära sig att acceptera mörkret. 

Men för tillfället så lägger jag ner bloggen för att det känns bäst så för mig. Känner jag att jag har något bra att lägga ut så kan jag väl göra det någon gång men jag vill bara få det officiellt på något sätt.

Wow, detta blev mycket djupare än vad jag trodde men det är bara så stört mycket som cirkulerar runt i min hjärna som jag måste få ut. 

Tills och om vi hörs igen. 


Kommentarer
EBBA LAGERSTRÖM

Neeeeeeeeeeeeej, din blogg är jätte bra och en stor inspirations källa för mig, inget jag bara säger utan det är faktiskt sant, dina bilder är ju otroliga! <3
Kram!

Datum: 2014-11-03 Klockan: 21:35:49 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Molly

Jag vet inte vad jag ska säga, det tynger mig att att läsa det här. Du förtjänar att vara lycklig Sofia. Bara så du vet så bryr jag mig. Jag hoppas att du någon gång hittar tillbaka. Om det någonsin är något du känner att du behöver lätta på så är jag en av alla de människor finns här för dig ska du veta.

Svar: Tack så hemskt, hemskt, hemskt mycket, Molly. Det här gjorde min morgon bättre. ♥ Det värmer verkligen att höra att någon bryr sig, det gör det. Tack, snälla rara du. Tack för att du finns!
Sofia Krantz

Datum: 2014-11-03 Klockan: 22:12:26 Blogg/hemsida: http://nordwest.blogg.se
Josäfin Andersson

Hoppas att du är tillbaka så snart som möjligt och mår bättre snart! Kram ♥

Svar: Tack snälla! ♥
Sofia Krantz

Datum: 2014-11-06 Klockan: 13:27:40 Blogg/hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: