Last days creations in the kitchen

 
 
 
 
 
Några av de senaste dagarnas skapelser i köket. Jag gjorde en liten mini "cheese"cake till mamma till morgonen på hennes b-day och hon insisterade på att jag skulle ta bilder på den, så den var precis utagen ur frysen så därav ser den ut som den gör och det var så mörkt att det var nästintill omöjligt att få bra ljus. Det med ljuset är ett problem på alla de andra bilderna då det har varit så mörkt de senaste dagarna. De andra bilderna är på gårdagens frukost och även middag. Alltså jag har haft två helt och hållet perfekta avocados på rad nu och jag tror jag avlider lite. Avocado är en av de bästa sakerna på denna jord! Så jag hade halva min på ett av mina nybakta bröd med lite torkad basilika på och det andra brödet doppade jag i den himmelska morot/lins/curry soppan. Ibland blir jag nöjd över maten jag gör, haha. Får man sakna en måltid?
Har även börjat tycka om ananas väldigt mycket. Hatade det förut men när jag för en gångs skull hittade ekolgisk ananas så kände jag att varför inte köpa hem en och annars blandar jag ner den i någon smoothie eller något. Men då upptäckte jag att färsk ekologisk ananas var något jag verkligen gillade. Så nu har jag köpt ännu en och en halva av den fick agera skål igår morse också. Praktiskt och perfekt storlek.  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: