This man > (!!!!)

 
Denna video som Simon la upp för ett tag sen gjorde mig så himla glad. Är så skönt att se att det faktiskt finns några kloka människor kvar här i världen. This man alltså >>>>>>>
Jag är egentligen inte alls insatt i politik och vet att jag inte håller med om allt som F! tycker men det är självklart väldigt trist att de inte kom in i rikdagen. Det hade varit skönt att ha ett parti i riksdagen som kunde ta upp feminist-frågan. 
 
När vi är inne i en uppåt-våg för rasimen där rasism, främlingsfientlighet, sexism och liknande får större makt i vårt samhället är det skönt att se någon som faktiskt inser problemet i detta. Vi har folk som öppet yttrat rasistiska åsikter som sitter i vår riksdag och både rasistiska och nazistiska partier i Europa parlamentet, men folk verkar helt ha missat historia-lektionerna i skolan. ANDRA VÄRLDSKRIGET, SOMEONE? Känner vi inte igen det här från förut liksom?
Nej, jag förstår mig verkligen inte på hur folk tänker ibland. Vi lever faktiskt inte i något jämställt samhälle och det skulle egentligen behöva ske en förändring åt motsatt håll än vad det gör nu.
Att skylla allt dåligt som händer på "en specifik" grupp enbart på grund av deras hudfärg, kön eller vart de kommer ifrån förstår jag mig verkligen inte på. Vi är väl ändå människor allihopa? Har vi inte kommit förbi att Darwins teorier om att "de starka överlever" går att överföra till oss människor och gör att vi kan dela in oss i raser? Det skrämmer mig att vi börjar återupprepa andra världskriget nästan. Riktigt skrämmande är det.
Folk ska enbart gå att dömma som individer, inte på grund av de är kvinnor, har mörk hy eller inte kommer från samma land som oss.
 
Har så svårt att förstå mig på människor alltså. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: