Mysigaste ridpasset på länge

 
Denna bild är från samtidigt som jag målade hela ansiktet med färg, men detta gjorde jag innan och det slutade med färg i hela ansiktet som sagt istället.
 
Hade de mysigaste ridpasset på väldigt länge idag. Fick rida Tintin, som jag inte ridit innan. Blev riktigt glad då jag har sagt att jag ville testa honom trots att jag är på gränsen till för lång. Han är ju hela 25 år men wow vilken ponny! Så himla, himla mysig och söt. Man hör ju hela tiden folk som klagar på hur slö han är men jag tyckte inte alls det och jag tycker han är rätt pigg ändå med tanke på hans ålder. Sen var han lite busig idag, blev kanske två små bockningar. Han har alltid varit en hejare på att bocka den där ponnyn. Det är så himla gulligt för när han blir busig så viftar han på öronen. Så himla sött! Men det var så himla mysigt att rida honom, inte behöva begära så mycket utan bara verkligen rida. Övningen vi hade var en serpentin på tre bågar och i varje båge skulle man göra en stor volt, och i volten på mittenbågen skulle man fatta galopp. Körde i princip hela lektionen utan stigbyglar. Han gjorde super fina galoppfattningar nästan varje gång. I slutet sänkte han faktiskt ner huvudet och gick lite i form både i galoppen och sen när vi travade på slutet. Vi var båda rätt så svettiga efteråt, haha. Himla mysig häst det där. Hade han varit tio centimeter högre hade jag ridit honom så ofta jag kunde. Men ska försöka få till att det blir någon gång igen om det går. Jag är ju ändå bara på GRÄNSEN till för lång. Här under ser ni två bilder jag har tagt på honom och Frida, bilderna är dock ett år gamla. Men tro det eller ej så har Tintin en gång i tiden varit brun. Haha! Mysponnyn.
 
Kommentarer
Ellen (alatariel)

Den första bilden är verkligen fin! :)

Datum: 2013-04-05 Klockan: 08:13:43 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi
Ebba!

Brun svart faktis Sofia ;)
Och du kommer nog kunna rida honom igen, för så lång såg du faktis inte ut!! :D

Kram Ebba!

Datum: 2013-04-05 Klockan: 09:38:01 Blogg/hemsida: http://rabbitstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: