Bettlös hopplektion med allra finaste älsklingsponnyn

 
         
 
En liten annorlunda redigering på en bild, men tyckte det var det som gjorde den speciell. Fula prinscreens från ridpasset under som ni kan klicka på. Haha, vet inte riktigt vad min innerskänkel gör på galoppbilden, samt mina tyglar. 
 
Nu har jag officiellt sommarlov. Åh, vad jag kommer sakna mina fina vänner och klass. Men det är ändå skönt att få 10 veckors ledighet tycker jag. Men det känns ändå konstigt att inte få träffa alla roliga och fina personer varje dag. Är i alla fall super nöjd med mina betyg i år, helt toppen tycker jag. 
Efter skolavslutningen fick jag snabbt krama om dem som stod i närheten och sen skynda hem och sen till stallet. Fick hoppa min fina Fille idag. Han går fortfarande på hackamore så det blev första gången jag red honom (eller någon annan häst för den delen) bettlöst så jag tänkte på att vara mjuk i handen hela tiden. Men jag måste säga att han gick hur bra som helst på det. I galoppen var han faktiskt riktigt fin tycker jag, mjuk, rund och reglerbar. Saktade till stor del av med röst och vikt vill ju inte ha någon dragkamp med hackamore (det är ju ändå rätt starkt) och han lyssnar så sjukt bra på vikten. Han hade legat och sovit innan jag kom så han var rätt trött när vi började hoppa. Men efter ett par hinder vaknade han till lite mer. Vi hade lydnadshoppning så det var två hinder med ett par galoppsprång i mellan. En gång skulle vi landa i galopp men sakta av till trav mellan hindrerna och en annan gång skulle vi göra en stor volt mellan hindrerna. Han hoppade allt bra och på slutet höjde Åsa andra hindret och vi hoppade väl 75-80 som högst på slutet. Inte mycket negativt att säga om ridpasset, dock kändes det inte fantastiskt och det såg säkert inte fantastiskt ut heller men jag hade kul och det tror jag han hade också. Ibland är han så underbar att rida verkligen. Finaste ponnyn!
Kommentarer
EBBA LAGERSTRÖM

Det så ju toppen bra ut!! :D

KRAMKRAM!!

Datum: 2013-06-13 Klockan: 20:23:35 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
EBBA LAGERSTRÖM

Hejsan!!

Just nu har jag veckan blogg, skulle vara super kul om du ville vara med ?
http://ebbalagerstrom.horseworld.se/2013/06/14/veckans-blogg/#comments

KRAMKRAM!!

Datum: 2013-06-15 Klockan: 11:52:52 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Stella

Jag tycker att du är riktigt duktig på att fota!
Sen är din medryttarhäst väldigt fin, vart står han och hur länge har du ridit honom? :)
Kram

Datum: 2013-06-15 Klockan: 15:52:08 Blogg/hemsida: http://wecandoittogether.blogg.se
Stella

sv: Jaha vad roligt, grattis till er då :)

Datum: 2013-06-15 Klockan: 16:43:47 Blogg/hemsida: http://wecandoittogether.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: