Höjden av att känna sig värdelös

Super fula printscreens från idag, men aja. Tror ni ser själva hur sinnessjukt dåligt det gick/såg ut. Trots att den understa och översta typ är det bästa jag hittade från passet.
 
Jag vill så gärna se positivt på dagens ridpass. Men det går bara inte. På framhoppningen gick det helt okej, fick inte alls samma känsla som det har varit på pass som gått riktigt bra utan det kändes mest som om jag flög runt lite hejvilt och inte red bra eller hängde med. Men när vi sen skulle hoppa bana det var då allt sprack. Hoppade första gången på lite lägre höjd och där gick det utan problem. Sen höjde hon upp till mig till en bana på 90 cm, vilket är högt för honom och då behöver han mycket mer hjälp än vad jag ger honom, hann komma över ett hinder och sen vart det tvärstopp. Jag red alldeles för dåligt och kunde inte rama in honom och drev inte på ordentligen för han hade nästan dragit iväg innan. Jag smackar alldeles för mycket och är för lite på med benen. Så jag hade super svårt att komma in i att verkligen rama in honom så, så det vart vägran på vägran på vägran på vägran på vägran på vägran. Hann komma över ett hinder sen vart det stopp igen och så fortsatte det. Efter ca. 6 vägringar så vägrade han igen och plötsligt låg jag på marken. Gjorde mig inte illa alls, ömmade lite i låret men var uppe i sadeln snabbt och hoppade sen klart det och sen hoppade jag banan igen. Blev ett stopp till men annars hoppade han det. Men helt ärligt hängde jag verkligen med sjukt dåligt över nästan alla språng på hela passet, mina ben och överliv var överallt och ingenstans. Var väldigt spänd och uppe i varv efter avramlingen och helt skakis.
Är verkligen så besviken över mig själv. Trots att jag fick beröm för att jag gjort stora framsteg i hoppningen och så vidare så kändes det verkligen så dåligt att jag bara vill gräva ner mig. Men sen att jag måste vara så jäkla överkänslig och ta allt alla andra säger så personligt gör ju att jag nu ser mycket sämre på passet.
Undrar bara vad jag ens gör här, varför jag ens får hoppa den hästen och varför jag får hoppa den höjden jag hoppar. Känner mest att jag borde hålla mig i en nybörjargrupp med 50cm kryss. Usch.
 
Bara att kämpa sig upp igen, nästa gång ska gå bättre. Det ska det verkligen!
Kommentarer
Matilda Olsson

Välommen till min värld när jag ser er hoppa högre hinder!
Asså Franz på den först bilden, haha dressyr stjärna nästa XD
Bara att tagga om till nästa hoppning!

Datum: 2013-11-17 Klockan: 19:28:29 Blogg/hemsida: http://mmatildaoolsson.blogg.se
Sanna

åh, styrkramar till dig och alla pass kan inte gå bra! Du är grym på att rida och det är bara att tänka positivt. Får man inga hinder påväg till sina mål så är det för småa mål. Det kommer komma motgångar men då gäller det för dig att ta dig igenom dom och jag tror på dig. Kram <3

Datum: 2013-11-24 Klockan: 23:37:19 Blogg/hemsida: http://sannas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: