And if you have to leave

 
 
 
Ett par mysiga solnedgångs bilder från i slutet av mars. Såg dem först nu och tyckte ljuset var rätt coolt. Dem är tagna i bilen efter att jag hade varit och ridit Major. 
På tal om hästar red jag Fille idag. Mysigt! Vi började med lite arbete i trav och galopp på volten. Gud vad fint han gick i vänster varv, han formade sig så himla fint runt min skänkel och han brukar ändå vara väldigt stel i början men han var precis där jag ville ha honom, galoppen vart faktiskt riktigt fin. Han körde med sitt vanliga 'stretaemottjaffs' men jag fick bara vara lite bestämd så skärpte han sig. Högervarvet vart lite jobbigare och där fick vi båda anstränga oss lite. Vi jobbade mest på en serpentin med tre bågar sen, där första och sista bågen skulle vara galopp. Då la jag upp stigbyglarna. Blev rätt imponerad över Fille ändå. På sånna här övningar brukar han vara överallt och ingenstans, brukar bli massvis med ofrivilliga galopper HELA tiden och han brukar ha svårt kunna trava lugnt mellan galopperna. Men jodå, idag var han så lugn och fin så och det blev inte en enda galopp som inte jag var med på. Är väldigt nöjd med det. Han lyssnade och var väldigt uppmärksam. Dock lossnade han väl inte riktigt, sökte sig lite lätt neråt emellanåt men inte så mycket mer. Men jag är rätt nöjd ändå. Världens finaste ponny, verkligen. ♥ Han fortsätter att påminna mig varför jag gillar honom så mycket.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: