En gnutta hopp

 
Efter att ha varit rätt negativ och tappat det mesta hoppet om både hästmänniskor och männskligheten i allmänhet var att denna video kom upp i mitt youtube-flöde inget mer än passande. Startbilden ger en liten felaktig inblick på videon så låt er inte luras. Denna tjej är en stor inspiration för mig och denna videon får min själ att le. Hon tvingar inte fram något hos hästen, oftast knappt ber hon om något egentligen utan hästen väljer frivilligt att göra något tillsammans med henne. Alla, verkligen ALLA, borde se denna video (åtminstone en liten del av den för den är ju rätt lång) för det är så fruktansvärt fint och hjärtvärmande att se hur man kan ha ett sånt fantastiskt fint band med en häst. Ingen utrustning som försämrar kommunikationen, inget tvång, inget våld, bara ren och skär kärlek.
 
Vill tacka för all respons på mina senaste inlägg. Det är så otroligt roligt att folk faktsikt reagerar. Speciellt tack till Ebba, Molly och Elin för deras långa och kloka kommentarer. Det chockade mig att jag inte fått negativ respons på inlägget, för jag vet ju att få delar mina åsikter. Men det är fantastiskt att folk öppnar ögonen och vågar sätta ner foten. Har jag fått EN person att tänka efter så är jag mer än nöjd. Visst kan jag inte ta ansvar för allas ridning och hästhantering och alla får ju göra precis det dem vill egentligen. Jag kan inte ändra på någon utan jag gör bara mitt bästa för att hoppas att jag skriver något som intresserar någon. Sen önskar jag ju att våldet i hästvärlden kunde försvinna helt, lika mycket som jag önskar att annat våld mot djur kunde upphöra, lika mycket som jag önskar att världen kunde vara fri från hemskheter överhuvudtaget. Att sen läsa detta inlägg av Ebba gör mig också väldigt glad. Att veta att jag har inspirera någon till att tänka på ett annorlunda sätt är sjukt roligt för mig verkligen och det gör mig så otroligt glad att jag har ändrat på något. Sen så kan jag ju som sagt inte ändra på hela världen just nu men jag är mer än nöjd med att jag fått några få personer att tänka till i alla fall. Ni är verkligen bäst! ♥
Kommentarer
EBBA LAGERSTRÖM

Kollade på hela videon och blev också helt varm i hjärtat. Såg underbar ut verkligen. <3

Vad kul att du är glad, är själv glad att du fått mig att tänka annorlunda. <3

Datum: 2014-05-28 Klockan: 15:35:19 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
EMILIA

Åh vilken underbar video! Det där är något jag strävar efter att kunna göra med Goldini någon dag också. Att få ett sånt stort djur att verkligen lita på en! :D

Datum: 2014-06-02 Klockan: 14:13:27 Blogg/hemsida: http://emiliasvedlind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: